Minggu, 08 November 2015

Kejurulatihan Kesihatan - Kelebihan Upper Penjagaan serviks

Kejurulatihan Kesihatan - Kelebihan Upper Penjagaan serviks

Pada tahun 1995, saya diperkenalkan dengan sesuatu jenis rawatan kiropraktik dikenali sebagai "penjagaan atas serviks". Pada masa itu, X-ray telah diambil oleh seorang doktor kiropraktik tengkorak saya dan tulang belakang atas dan ia telah mendedahkan bahawa saya telah membangunkan kelengkungan normal tulang belakang atas saya dikenali sebagai subluxation vertebra. Saya kemudiannya ditunjukkan sinar-X yang normal, tulang belakang yang sihat dan perbezaan adalah dramatik.

Doktor saya menjelaskan bahawa sindrom keletihan, pening, dan TMJ bahawa saya telah lama bertahan untuk bertahun-tahun ada keraguan yang disebabkan oleh dua kemalangan auto saya apabila saya adalah seorang remaja. Beliau berkata, kemalangan kereta adalah salah satu punca utama subluxations vertebra, tetapi walaupun jatuh atau trauma sedikit kepada ketua atau belakang boleh menjadi cukup untuk menyumbang kepada salah jajaran kelengkungan atas tulang belakang.

Otak memudahkan komunikasi melalui berjuta-gentian saraf ke setiap bahagian badan melalui saraf tunjang. Di antara saraf tunjang dan otak adalah ikatan saraf dipanggil batang otak. Otak ini stem bertindak sebagai pusat kawalan bagi fungsi-fungsi badan seperti pernafasan, degupan jantung, fungsi motor, keseimbangan, dan peraturan sistem simpatetik dan parasimpatetik. Oleh kerana struktur neural penting tertumpu di bahagian ini kecil sistem saraf, sedikit kerosakan kepada kawasan ini mungkin mempunyai kesan dramatik.

Batang otak yang dilapisi oleh atlas (C1) dan paksi (C2) vertebra dan apabila benar-benar sejajar dan bebas dari gangguan saraf (dari atas pelarasan penjagaan pangkal rahim), seluruh tulang belakang dan rangka automatik akan menyelaraskan semula sendiri (seperti kesan domino ), dengan itu memulihkan sistem saraf untuk negeri secara optimum sihat. Hasil daripada penyusunan semula vertebra ini, badan itu dibenarkan untuk menuntut semula negeri anabolik di mana ia akan menjana semula tisu, membaiki kerosakan sel dan sembuh.

Penjagaan serviks atas adalah lembut dan tidak invasif. Ia benar-benar tidak menyakitkan dan anda hampir tidak berasa apa-apa apabila diselaraskan. Anda hanya berbaring di sebelah anda dan doktor kiropraktik membuat pelarasan di kawasan serviks atas, hanya di bawah atlas. Ia adalah antara hubungan ini antara tulang belakang atas serviks (leher) sistem saraf pusat, dan batang otak, yang memberi kesan kepada setiap aspek fungsi manusia, termasuk sentuhan, pendengaran, penglihatan, pemprosesan mental, peraturan hormon, kawalan motor, dan peraturan sistem imun. Tetapi mungkin yang paling penting, apabila diselaraskan dengan betul, ia membantu badan mengekalkan keadaan anabolik pembaikan dan pembaharuan. Matlamat utama NUCCA (National Association Chiropractic Upper pangkal rahim) adalah untuk memaksimumkan potensi kesihatan manusia yang dikaitkan dengan pengurangan Atlas subluxation Complex (ASC).

Penjajaran semula tulang mengambil masa (agak seperti meluruskan gigi). Pening kronik yang saya alami selama lebih lima tahun secara perlahan-lahan hilang dan sembuh dalam masa dua tahun penjagaan serviks atas. Dan tenaga saya secara keseluruhan dan kesihatan telah meningkat dengan mendadak sejak beberapa tahun, terutamanya kerana saya telah tinggal di, tekanan, kebimbangan mod yang bebas pain-. Saya telah belajar bahawa kehidupan yang tanpa tekanan ketara mempercepatkan proses penyembuhan dan banyak menyumbang kepada perasaan anda kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar